Vai al contenuto
Osrevinu

Consiglio Mondiale FIA 13/09/2007

Post raccomandati

Mio dio!!!!

se escono tutte le informazioni chredo che anche per il 2008 la fia dovr? fare qualcosa!!!

la sommossa popolare sarebbe inarrestabile

ste cose le ha rese note la fia :hihi:

Condividi questo messaggio

Link al post
Condividi su altri siti

Email UFFICIALI della sentenza FIA consegnate in diretta ai commentatori di Sky!

Sto vedendo e sentendo.

Credo che nel pomeriggio avremo tutto online

Link al post
Condividi su altri siti

Quello che non sapiamo ? come ? stata la difesa della Mecca e come ha pressionato.

Link al post
Condividi su altri siti

Sono allibito! :deluso:

Alla luce di questi dati di Sky la Ferrari deve fare immediatamente appello! Dennis ha una faccia tosta come il marmo di Carrara. Si vergogni!

Link al post
Condividi su altri siti

non posso crederci raga...

cio? con delle email cos? non hanno fatto niente a de la rosa??? :huh:

Link al post
Condividi su altri siti
Sono allibito! :deluso:

Alla luce di questi dati di Sky la Ferrari deve fare immediatamente appello! Dennis ha una faccia tosta come il marmo di Carrara. Si vergogni!

la ferrari ? a conoscenza sicuramente di queste lettere... l'avranno portate in tribunale sicuramente... ha gi? detto che ? contenta... bah...

Link al post
Condividi su altri siti
Visitatore andrea81

Gli hanno garantito l'impunita,Delarosa ed alonso non erano obbligati a darglierli.Io penso che Alonso voleva usare l'email per andare via dalla mclaren ed ha convinto de la rosa che ? suo grande amico a dargli una mano.

L'unico che non ha collaborato ? hamilton.

Link al post
Condividi su altri siti

De la Rosa?!

Perch?, Dennis? I piloti? L'attuale presenza nelle ultime 4 gare e per il prossimo anno della McLaren no?

Link al post
Condividi su altri siti

Gli hanno garantito l'impunita,Delarosa ed alonso non erano obbligati a darglierli.Io penso che Alonso voleva usare l'email per andare via dalla mclaren ed ha convinto de la rosa che ? suo grande amico a dargli una mano.

non ho capito :rolleyes:

che c'entra alonso??? non mi sembrano sia sue le email...idem hamilton??? e poi come hanno collaborato??? :huh:

Link al post
Condividi su altri siti
Visitatore Ayrton4ever

se ? vera la mail di Alonso a dela rosa io non sono tanto convinto che possa andare via visto che sarebbe complice e non inconsapevole

Link al post
Condividi su altri siti
Visitatore andrea81

che c'entra alonso??? non mi sembrano sia sue le email...idem hamilton??? e poi come hanno collaborato??? :huh:

l'email sono sue e di de la rosa :D

ne hanno letta un altra su sky,troppo lollosa :D

Alonso scrive

"bello il sistema di gonfiaggio gomme della ferrari,dovremmo provarlo"

pure come gonfiare le ruote :lol: :lol: :lol:

Link al post
Condividi su altri siti

be il grande sviluppatore di auto che ha portato sei decimi alla mclaren ha chiesto a delarosa di assicurarsi che le informazioni fossero vere perch? quella distribuzione dei pesi lo meravigliava...

Link al post
Condividi su altri siti

ok ho capito... :D :D :D

l'unico che si grattava era hamilton :rotfl:

Link al post
Condividi su altri siti

Alonso ha scritto anche a delarosa

Purtroppo non hanno letto le altre, ma fernando in alcuni passi delle mail scrive qualcosa tipo "proveremo anche noi questa soluzione"

Parlavano di pressione gomme, distribuzione pesi, ripartitore di frenata, ecc.

Link al post
Condividi su altri siti
se ? vera la mail di Alonso a dela rosa io non sono tanto convinto che possa andare via visto che sarebbe complice e non inconsapevole

Si, forse ci saranno probleme.

Ma Alonso ed Hamilton sarebbero l'ultimo punto della scala. Loro lavorano con la tutta l'informazione che ha il equipo a sua disposizione.

Link al post
Condividi su altri siti

Alla luce di queste cose la McLaren doveva essere squalifica per due anni e sarebbe stato cmq poco. Ennesimo skifo della FIA.

Link al post
Condividi su altri siti

non ho parole.... e c'hanno anche il coraggio di far vedere la facccia in giro...

Link al post
Condividi su altri siti
Briatore: McLaren penalty 'very harsh'

By Jonathan Noble and Michele Lostia Friday, September 14th 2007, 09:49 GMT

Renault boss Flavio Briatore thinks McLaren's punishment over the spy controversy was 'harsh'.

The Italian had said before the FIA hearing on Friday that he wanted the truth to emerge, and he felt that there was now a chance of the sport putting the matter behind it.

When asked by Gazzetta dello Sport whether he thought the verdict was harsh or lenient, he said: "I think it's very harsh. What more could they give to McLaren?"

Expanding on his thoughts he said: "Well, taking away from a team all the points gained this season is a big blow. In Formula One a lot of money is spent, and McLaren has a lot less at their disposal now.

"What was decided by the world council will certainly be a deterrent. But we need to read the evidence, that is the motivation of the verdict. I don't think just the tip-offs emerged, but a lot more.

"The most important thing, however, is that in Paris the truth emerged and a punishment was imposed. There will be a more serene atmosphere in Belgium than at Monza."

Briatore also thought it right that Lewis Hamilton and Fernando Alonso were not punished.

"From now to the end of the season we'll have a nice battle between Hamilton and Alonso. The drivers are not responsible, good or bad they did their job. They almost never know the technical matters."

Former world champion Niki Lauda, who is now a TV commentator, believes that the FIA had no choice but to come down hard on McLaren.

"I've never seen a heavier fine in my life in the entire world of sport, not just in Formula One. The FIA took a very harsh decision with that verdict. But evidently they couldn't do otherwise."

He also backed Briatore's view on the drivers not being punished.

"I feel the logical thing was done because this is a matter concerning mainly what the team have done," he said. "In my opinion the drivers shouldn't have been involved at all.

"A driver takes risks, puts his bravery in and almost never knows what happens behind the garages. It's fine that way."

The FIA is due to publish more details of the hearing later today.

ma le email l'hanno lette o no???

cmq ha ragione mongo, alonso e hamilton sono le ultime pedine...

Link al post
Condividi su altri siti

La FIA pubblica le prove!

FIA reveals evidence that led to penalty

By Jonathan Noble Friday, September 14th 2007, 13:36 GMT

The FIA has published accounts of "systematic" contact between McLaren chief designer Mike Coughlan and Ferrari's Nigel Stepney - evidence that led the governing body to severly penalise the Woking-based team.

In a 14-page document issued at the Belgian Grand Prix, the FIA details how the World Motor Sport Council reached its verdict at its hearing on Thursday.

As was expected, the evidence revolves around an email exchange between McLaren test driver Pedro de la Rosa and world champion Fernando Alonso, plus logs of calls and SMS messages between Coughlan and Stepney.

In the emails, extracts of which have been published, de la Rosa talks about information coming from Stepney.

On March 21 de la Rosa wrote an email to Coughlan stating: "Hi Mike, do you know the Red Car's Weight Distribution? It would be important for us to know so that we could try it in the simulator. Thanks in advance, Pedro.

"P.S. I will be in the simulator tomorrow."

Coughlan replied to that email with a text message with the details that were required, although in the end those settings were not tried out.

On March 25 de la Rosa then sent an email to Alonso setting out Ferrari's weight distribution to two decimal places on each of Ferrari's cars for the Australian Grand Prix.

Alonso then replied under a section headed Ferrari: "Its weight distribution surprises me; I don't know either if it's 100 percent reliable, but at least it draws attention."

De la Rosa then replied: "All the information from Ferrari is very reliable. It comes from Nigel Stepney, their former chief mechanic - I don't know what post he holds now. He's the same person who told us in Australia that Kimi was stopping in lap 18. He's very friendly with Mike Coughlan, our Chief Designer, and he told him that."

The evidence then details emails from de la Rosa discussing a flexible wing, aero balance, tyre gas, Ferrari's braking system and the team's stopping strategy.

Furthermore, the FIA examined reports from the Italian police of call logs between Coughlan and Stepney.

The evidence said: "In total, at least 288 SMS messages and 35 telephone calls appear to have passed between Coughlan and Stepney between 11 March 2007 and 3 July 2007."

The World Motor Sport Council found that:

"- Coughlan had more information than previously appreciated and was receiving information in a systematic manner over a period of months;

"- the information has been disseminated, at least to some degree (e.g. to Mr. De la Rosa and Mr. Alonso), within the McLaren team;

"- the information being disseminated within the McLaren team included not only highly sensitive technical information but also secret information regarding Ferrari's sporting strategy;

"- Mr de la Rosa, in the performance of his functions at McLaren, requested and received secret Ferrari information from a source which he knew to be illegitimate and expressly stated that the purpose of his request was to run tests in the simulator;

"- the secret information in question was shared with Mr. Alonso;

"- there was a clear intention on the part of a number of McLaren personnel to use some of the Ferrari confident information in its own testing. If this was not in fact carried into effect it was only because there were technical reasons not to do so;

"- Coughlan's role within McLaren (as now understood by the WMSC) put him in a position in which his knowledge of the secret Ferrari information would have influenced him in the performance of his duties."

Link al post
Condividi su altri siti

Come previsto la m***a che viene a galla ? sempre di pi?, e ogni ora che passa sar? sempre peggio. Dennis piangeva a Monza. Piangeva dalla vergogna.

Link al post
Condividi su altri siti